Skip to main content

Vihan hallinta on asia, jota kaikki eivät osaa, ja hyvä että tämän opettajan käytös sitten tuli eräässä videossa ilmi

Kuvan koulu ei liity tapaukseen

Vihan hallinta on sellainen asia, mikä opetetaan normaaleille ihmisille peruskoulussa, mutta aina välillä vastaan tulee henkilöitä, jotka eivät osaa hillitä itseään. Tuollaisia oireita oli myös miehellä nimeltään Adolf Hitler, joka ei myöskään osannut hillitä itseään. Tällaisia asioita tekee ihminen, joka ei ikään kuin osaa tai pysty hillitsemään itseään, ja tuo käytös kertoo siitä, että kyseinen henkilö ei osaa lopettaa ravoamistaan. Kun tuollainen henkilö kiihdyttää itseään raivoon, niin hän ei sitä osaa lopettaa, ja seurauksena on hiukan koomisia tilanteita, joissa henkilö saattaa raivota sekä huutaa niin kauan. että hän yksinkertaisesti romahtaa maahan. Tarinoiden mukaan Adolf Hitler raivosi niin kauan, että hän ei enää pystynyt puhumaan, ja makasi voimattomana sohvalla.

Kun puhutaan vihan hallinasta sekä impulsiivisesta käytöksestä, niin se opitaan normaalisti peruskoulun ala-asteella, jossa varmasti kaverit huomauttavat sitten, jos henkilö ei osaa käyttäytyä, ja huutaa muille naama punaisena. Eli tällä tavoin käyttäytyy henkilö, joka ei koskaan ole joutunut kohtaamaan esimerkiksi pettymyksiä, tai jonka pillin mukaan ovat kaikki muut aina tanssineet. Eli missä tuollainen käyttäytyminen  on ylipäätään mahdollista, ilman että haetaan psykologia tai psykiatria paikalle, koska tuollainen henkilö on vaarallinen ajaessaan autoa tai ollessaan lasten lähellä.

Jos ihminen joutuu hallitsemattoman raivon valtaan esimerkiksi ratin takana, niin tilanne saattaa muuttua erittäin vakavaksi, ja hän saattaa vaarantaa useiden henkilöiden hengen. Onneksi tällaisiakin videoita jaetaan Internetissä, jotta me muutkin saamme sitten tietää, mitä tuolla luokassa on oikeasti tapahtunut, koska joissakin tapauksissa on tuollainen henkilö sitten osannut laittaa jälkeen päin meikin kohdalleen, ja suoristanut hameensa sekä syyllistänyt lapsia omasta käytöksestään.

Toki saattaa olla niin, että tuo kännykkä on ollut päällä, ja kyseinen henkilö on häirinnyt oppituntia, mutta kuitenkin kyseinen raivoaminen osoittaa kyvyttömyyttä hallita näitä tilanteita, ja tällöin tietenkin herää kysymys, että voiko tuollaiselle raivottarelle antaa esimerkiksi ajokorttiakaan. Jos henkilö saa tällaisia kohtauksia, niin kyseessä voi olla hyvin vakava sairaus, joten hänet kyllä pitäisi käyttää lääkärissä keskustelemassa näistä asioista. ja vaikka mielestäni kännyköistä voisi huomauttaa, niin kyllä tuollaiselle raivoamiselle pitää loppu saada. Muuten en asiaa ehkä kommentoisi, mutta kun tämä video on useita päiviä YouTubella ollut, ja siinä näkyvät kasvot, niin siksi siitä tässä kirjoittelen. Eli samalla voisin kysyä, että mitä olisi mahtanut tapahtua, jos noita kamerakännyköitä ei olisi, ja mikä mahtaisi silloin olla tuon opettajan versio tapahtuneesta?

Olisiko se sellainen, missä oppilaat olisivat häirinneet luokassa, ja sitten "ope vähän komensi" heitä, jolloin "yliherkkä henkilö sitten teki asiasta ilmoituksen ylisuojeleville vanhemmille".  Ja samalla tietenkin kysyisin sellaista, että miksi meidän koulujemme luokissa ei ole kameravalvontaa? Montakohan tuollaista tapausta on jäänyt ilmoittamatta, kun opettajan käytöksestä ei olla tehty ilmoitusta, tai tutkinta ei ole tuonut esiin riittävää näyttöä syytteen nostamista varten, ku todistajat ovat muuttaneet lausuntoaan, ja olisiko tuo opettaja sitten käynyt kiinni, jos kameraa ei olisi luokassa?

Videon linkki löytyy myös tältä: https://www.youtube.com/watch?v=R6o4OxG0nPY

pseudotiedetta.blogspot.fi

Comments

Popular posts from this blog

The LK-99 could be a fundamental advance even if it cannot reach superconductivity in 400K.

The next step in superconducting research is that LK-99 was not superconducting at room temperature. Or was it? The thing is that there is needed more research about that material. And even if it couldn't reach superconductivity in 400K that doesn't mean that material is not fundamental. And if LK-99 can maintain its superconductivity in 400K that means a fundamental breakthrough in superconducting technology.  The LK-99 can be hype or it can be the real thing. The thing is, anyway, that high-voltage cables and our electric networks are not turning superconducting before next summer. But if we can change the electric network to superconducting by using some reasonable material. That thing can be the next step in the environment. Superconductors decrease the need to produce electricity. But today cooling systems that need lots of energy are the thing that turn superconductors that need low temperatures non-practical for everyday use.  When the project begins there is lots of ent

Black holes, the speed of light, and gravitational background are things that are connecting the universe.

 Black holes, the speed of light, and gravitational background are things that are connecting the universe.  Black holes and gravitational waves: is black hole's singularity at so high energy level that energy travels in one direction in the form of a gravitational wave.  We normally say that black holes do not send radiation. And we are wrong. Black holes send gravitational waves. Gravitational waves are wave movement or radiation. And that means the black holes are bright gravitational objects.  If we can use water to illustrate the gravitational interaction we can say that gravitational waves push the surface tension out from the gravitational center. Then the other quantum fields push particles or objects into a black hole. The gravitational waves push energy out from the objects. And then the energy or quantum fields behind that object push them into the gravitational center.  The elementary particles are quantum fields or whisk-looking structures. If the gravitational wave is

The CEO of Open AI, Sam Altman said that AI development requires a similar organization as IAEA.

We know that there are many risks in AI development. And there must be something that puts people realize that these kinds of things are not jokes. The problem is how to take control of the AI development. If we think about international contracts regarding AI development. We must realize that there is a possibility that the contract that should limit AI development turns into another version of the Nuclear Non-Proliferation Treaty. That treaty didn't ever deny the escalation of nuclear weapons. And there is a big possibility that the AI-limitation contracts follow the route of the Nuclear Non-Proliferation Treaty.  The biggest problem with AI development is the new platforms that can run every complicated and effective code. That means the quantum computer-based neural networks can turn themselves more intelligent than humans. The AI has the ultimate ability to learn new things. And if it runs on the quantum-hybrid system that switches its state between binary and quantum states,