Stonehengen mallin mukaan tehdyt rengasmagneetit sekä supervoimakkaat radiot nykyaikaisen magneetti- tai radiokäyttöisen lentolaitteen vauhdittajana
Kun ajatellaan Stonehengeä, niin heti tietenkin tulee mieleen sellainen muinainen kivikehä, joka sopii paremmin turistien nähtävyydeksi kuin minkään nykyaikaisen lentolaitteen vauhdittajana. Mutta kun ajatellaan esimerkiksi lautasmaista helikopteria, joka ei tarvitse mitään polttoainetta lantääkseen, niin silloin Stonehenge voisi toimia sen kiihdyttimen mallina. Eli kyseessä voisi olla lautanen, joka nostetaan tuollaisella kehämagneetilla leijumaan, ja sitten tuossa lautasmaisessa lentolaitteessa voisi olla sen puhaltimeen liitetty generaattori, jonka avulla tuo lentolaite ikään kuin vedetään vireeseen, eli nuo magneetit nostavat sekä pudottavat sitä edestakaisin, jolloin tuo väline ikään kuin lataa sen akkuja, jolloin se lopulta saadaan lentämään. Tällainen väline on esitelty natsien superaseena, mutta itselleni on kyllä tullut mieleen sellainen ajatus, että kaikki nuo superaseet eivät ehkä olekaan oikeasti mitään Toisen Maailmansodan aikaista tavaraa, vaan saattaa olla niin, että Lockheed Martinin suunnittelijat ovat ikään kuin peittäneet noiden välineiden lähdettä merkitsemällä ne muka natsien suunnittelemiksi välineiksi.
Kun mietitään esimerkiksi sellaista tilannetta, missä joku rautaesiripun takana asuva insinööri on kehittänyt jonkun mullistavan välineen, niin silloin voi olla niin, että CIA tai NSA saattavat peittää tuota lähdettä merkitsemällä niitä natsien valmistamiksi lentolaitteiksi. Kun mallinnetaan laitetta, joka lentää ilman polttoainetta, niin silloin yleensä ihmiset alkavat nauraa, mutta he eivät ole koskaan varmaan miettineet sellaista mahdollisuutta, että lentolaitteeseen pumpataan energiaa radiomasereilla, joiden avulla niiden sähkömoottorit saadaan toimimaan äärimmäisen pitkään.
Tuolloin kyseinen väline ei olisi riippuvainen auringonpaisteesta. Todellisuudessa radioaaltojen käyttö sähköjärjestelmien lataamisessa vaatii sitä, että maahan sijoitetaan erittäin voimakkaita radiolähettimiä, joiden käyttö varmasti vaarantaa muuta ilmailuliikennettä, eli tuon radiolähettimen teho aiheuttaa sen, että jos joku lentokone lentää sen radiokeilan läpi, niin silloin tämä väline vaikuttaa samalla tavoin kuin EMP-pulssi. Kyseinen vakoilukone valmistettaisiin ultrakevyistä hiilikuitu materiaaleista, jolloin se kuluttaisi mahdollisimman vähän energiaa. Tai se voisi olla ilmalaiva, jonka lataa akkujaan sekä aurinkopaaneeleilla että etälautuksella.
Tuollainen radioon perustuva laitteisto voidaan sijoittaa esimerkiksi aurinkokäyttöisiin valvontakoneisiin, mitä kehitellään jatkuvasti esimerkiksi DARPA:n ja muiden vastaavien laitosten toimesta. Nuo aurinkokäyttöiset vakoilukoneet ovat siitä mielenkiintoisia, että ne eivät teoriassa tarvitse ollenkaan polttoainetta, mutta niiden ongelma on riippuvuus auringonpaisteesta. Tuon takia niiden toiminta polaarisella alueella on hiukan onnetonta, tai se rajoittuu kesäaikaan. Mutta tuollainen tiedustelukone voidaan varustaa myös laitteistolla, joka perustuu radion käyttöön eli tuo järjestelmä voidaan ladata etänä maasta käsin.
Eli tavallisella radiolla voidaan ladata auton akku käyttämällä pelkkiä radioaaltoja, mutta todellisuudessa tuo lataaminen kestää niin kauan, että kyseisellä välineellä ei ole mitään todellisia sovelluksia, mutta jos voidaan rakentaa erittäin voimakas radiomaser, niin silloin voidaan tietenkin auton akku ladata radiolla, mutta kun tullaan tuollaisen tehon aiheuttamiin ongelmiin, kuten virran indusoitumiseen rakneteisiin ja elktroniikan tuhoutmisiin, niin ainakaan lähitulevaisuudessa ei tuota välinettä tulla varmasti rakentamaan.
Mutta ilmailussa tuollainen etälatausjärjestelmä voisi mahdollistaa esimerkiksi sähkökäyttöisten rajavartiokoneiden operoinnin ympäri vuoden myös pohjolassa, ja tuollainen kone voidaan valmistaa sellaiseksi, että se kääntää siivet kasaan laskeutuessaan. Sen etuna on se, että kyseinen kone voi jatkuvasti lentää ympyrää tietyn alueen yllä, toisin kuin satelliitit jotka liikkuvat kaiken aikaa radoillaan.
Tosin tuollainen 15 metrin halkaisijalla oleva teleskooppi voidaan sijoittaa stationääriradalle, josta se vi jatkuvasti kuvata jotain tiettyä kohdetta maan pinnalla. Tuollaisen sähkökäyttöisen lentokoneen lentokorkeus voi olla yli 30 kilometriä, ja se voidaan valmistaa STEALTH-materiaaleista, ja varustaa laserohjaimella, millä se ohjaa ohjuksia kohteeseensa. Jos käytössä on tuollainen etälatausjärjestelmä, niin se saattaa aiheuttaa pilviin reikiä.
ilmailukokeiluja.blogspot.fi
Comments
Post a Comment