Skip to main content

Kauhujen Plymouth Fury vm. 1958 eli Stephen Kingin Christine vuodelta 1983 on kauhujen ihmeauto KITT


Stephen Kingin romaani Christine-Tappaja-auto (Christine, 1983) kertoo Plymouth Furysta vuosimallia 1958, joka kiitää yössä terrorisoimassa kaupunkia. Kyseinen 1958 Plymouth on Kingin versio Bond-autosta, ja eräänlainen demoninen versio ihmeauto KITT:istä. Maailman kuuluisin agentti James Bond tai 007 ajelee monissa elokuvissa varsin erikoisella autolla, joka on ehkä kuuluisin tuon elokuvasarjan omituisista välineistä, joista tuo mielikuvitusagentti on tuttu, ja tuollainen Aston Martin takuulla on muutenkin melko huomiota herättävä väline.

Toki Bond-elokuvien erikoisefektien tekijä ei varmaan ole ainoa ihminen maailmassa, joka on tuollaisia autoja ajatellut rakentaa. Eli varmasti joku sotilas on ainakin jossain erikoistilanteessa miettinyt esimerkiksi viukapanosten asentamista Jeeppien etupuskuriin, jolloin ajoneuvolla olisi voitu yrittää läpimurtoa jossain mottitilanteessa tai rynnäkössä. Ja osa ns. ”kääpiösukellusveneistä osa muistuttaa melkolailla tankkiautoa, eli niillä voidaan ajaa meren pohjalla kuin autolla, ja niitä käytetään esimerkiksi öljyputkien kunnostamiseen sekä erikoisjoukkojen soluttamiseen kohteiden lähelle.

Joten kai joku sitten on tuollaista ”sukellusvene” Lotusta joskus kokeillut, ja ainakin urheilusukeltajille tuosta välineestä olisi varmaan hyötyä. Eli ainakin tuollaisen auton runko pitää tietenkin tiivistää, niin että se kestää vettä ja autoon liittää snorkkeliputki, ja sen moottori muuttaa esimerkiksi diesel-sähköiseksi voimanlaitteeksi, missä laturin avulla ladataan akkuja, ja sitten noilla akuilla pyöritetään potkureita. Toisaalta kun veden paine kohoaa, niin se alkaa painaa ovia kiinni, jolloin ne tiivistyvät tiukasti runkoa vasten. Tuo snorkkeli voidaan toteuttaa kahdella letkulla, jotka on liitetty kohoihin, joilla saadaan nuo putken päät veden päälle. Se onko tuo väline sitten hyödyllinen, on eri asia, kuin että onko se toimiva.

Tai sitten voidaan käyttää pelkkiä akkuja. Samoin auton maskin taakse piilotettu sähköllä laukaistava sinko tai kranaattikonekivääri ei varmasti olisi ollut mitenkään teoreettinen kapine, jos esimerkiksi joku gangsteri aikoisi hyökätä panssariauton kimppuun. Eli ainakin noilla kammotuilla huumekartellien tappajilla  on ollut käytössään autoja, jotka on varustettu piilotetuilla aseilla, kuten muovisen maskin läpi ampuvilla singoilla tai sitten lisävalojen paikalle asennetuilla kylkimiinoilla, jotka on laukaistu valokatkaisijasta.

Kun puhutaan tuollaisista suurella tulivoimalla varustetuista ajoneuvoista, niin niitä varmasti on joku aikonut joskus käyttää ”vaikeissa sosiaalisissa kohtaamisissa” eli ehkä tuollainen henkilö on ajatellut käyttää tuollaista naamioitua taisteluajoneuvoa esimerkiksi kilpailevien gangsterien poistamiseen päiviltä, ja esimerkiksi nykyaikainen tekniikka panee ajattelemaan tuollaista iskuajoneuvoa uudessa valossa. Puhuttaessa autojen muuttamisesta radio-ohjattavaksi, niin silloin ohjausyksikkö kannattaa asentaa ohjaustehotimen moottoriin, ja mikäli kaasupoljin on digitaalisesti toimiva, niin silloin tietenkin kyseiseen ohjauspiiriin voidaan liittää radio-ohjain, joko niin että poljinta painetaan hydraulisella tunkilla tai sitten tuohon piiriin liitetään radio-ohjaimen johdot.

Mutta kun ajatellaan todella inhottavaa temppua, joka voidaan tehdä esimerkiksi autovarkaille, niin silloin tietenkin auton rattitankoon voidaan liittää pieni auton kytkin, joka irtoaa kun radio-ohjain kytketään päälle, jolloin auton ohjaaminen ei enää onnistu. Ja myös jarrupoljin voidaan ottaa irti ABS:stä. Samoin auton virta-avaimen sähköpiiriin voidaan tehdä kaksoiskytkentä, jolloin voidaan virta kytkeä kahdelta puolen, eli kun auto käynnistetään, niin sen valvoja sitten saa siitä tiedon, ja sitten hän voi virittää vehkeet. Tuolloin auton ovet lukitaan ja sitten sen hallintalaitteet otetaan pois kuljettajalta.

Tuon jälkeen autoa kauko-ohjaava henkilö voi sitten teoriassa ajaa auton vaikka poliisilaitoksen eteen, jos hän on hyvien puolella. Mutta tuolla tavoin voidaan myös toimia kuten jossain ”Salaisten kansioiden” jaksossa toimittiin. Eli penkin alle voidaan laittaa vaikka ilokaasupulloja, ja sitten nuo autossa olevat henkilöt tainnutetaan. Tuo autoa etäohjaava henkilö voi seurata liikennettä esimerkiksi maskiin asenetun kameran avulla, ja jos todella kamala ihminen on kyseessä, niin hän voi lavastaa toisen todella pahaan rikokseen.

Eli hän voi teoriassa rakentaa Stephen Kingin ”Christie-auton”, joka kylvää kaupungilla kuolemaa, kun sen omistaja istuu kotonan ja katsoo jotain elokuvaa. Kun ajatellaan tuota kauko-ohjattavaa autoa, niin sen runko on voitu rakentaa jossain armeijan varikolla sellaisesta aineesta, mitä kutsutaan ”muistimetalleiksi”. Tai toinen tapa tehdä tuollainen kauhuauto, on oikeasti käyttää kahta autoa, joihin on väärennetty samat valmistusnumerot, jotta tuo henkilö ei huomaa, jos hänen autonsa on vaihdettu.

Tuollainen rikos voidaan tehdä myös konventionaalisilla autoilla, eli silloin tarvitaan vain kaksi samanlaista autoa, sekä sitten tuon auton tallin avain, jotta autoja voidaan vaihtaa tallissa. Sillä tavoin voi sen kuski ottaa auton omistajan tietämättä käyttöön, ja tehdä kamalia asioita. Ja vaikka auto sitten saisi kolhuja, niin sen kaksoiskappale voidaan ajaa tuolloin talliin. Tuon jälkeen vain auton lommoutuneet osat sitten vaihdetaan uusiin, jotta kukaan ei huomaa yhtään mitään.


Vaikka tuo auto itse olisi jotenkin vanhan mallinen, niin sen tekniikka voidaan uusia. Tuossa auton modernisoinnissa jätetään ulkokuori alkuperäiseksi, mutta autoon asennetaan nykyaikainen katalysaattoria käyttävä kone, sekä muut ”herkut”, jotta sillä voidaan ajaa kadulla ilman ”octane boosteria”, ja noita ”tuunattuja” retro autoja käytetään paljon elokuvissa. Joten totta kai noihin vanhan ajan bemsakrematorioihin voidaan myös kauko-ohjauslaitteet asentaa. Eli jos henkilöillä olisi käytössään sopivat kaivertimet, niin he voisivat väärentää tuollaisen Plymouthin sarjanumerot kahteen täysin identtiseksi rakennettuun autoon, ja tietenkin myös nuo rekisterikilvet voidaan aina väärentää.

kirjabloggaus.blogspot.fi






Comments

Popular posts from this blog

The LK-99 could be a fundamental advance even if it cannot reach superconductivity in 400K.

The next step in superconducting research is that LK-99 was not superconducting at room temperature. Or was it? The thing is that there is needed more research about that material. And even if it couldn't reach superconductivity in 400K that doesn't mean that material is not fundamental. And if LK-99 can maintain its superconductivity in 400K that means a fundamental breakthrough in superconducting technology.  The LK-99 can be hype or it can be the real thing. The thing is, anyway, that high-voltage cables and our electric networks are not turning superconducting before next summer. But if we can change the electric network to superconducting by using some reasonable material. That thing can be the next step in the environment. Superconductors decrease the need to produce electricity. But today cooling systems that need lots of energy are the thing that turn superconductors that need low temperatures non-practical for everyday use.  When the project begins there is lots of ent

Black holes, the speed of light, and gravitational background are things that are connecting the universe.

 Black holes, the speed of light, and gravitational background are things that are connecting the universe.  Black holes and gravitational waves: is black hole's singularity at so high energy level that energy travels in one direction in the form of a gravitational wave.  We normally say that black holes do not send radiation. And we are wrong. Black holes send gravitational waves. Gravitational waves are wave movement or radiation. And that means the black holes are bright gravitational objects.  If we can use water to illustrate the gravitational interaction we can say that gravitational waves push the surface tension out from the gravitational center. Then the other quantum fields push particles or objects into a black hole. The gravitational waves push energy out from the objects. And then the energy or quantum fields behind that object push them into the gravitational center.  The elementary particles are quantum fields or whisk-looking structures. If the gravitational wave is

The CEO of Open AI, Sam Altman said that AI development requires a similar organization as IAEA.

We know that there are many risks in AI development. And there must be something that puts people realize that these kinds of things are not jokes. The problem is how to take control of the AI development. If we think about international contracts regarding AI development. We must realize that there is a possibility that the contract that should limit AI development turns into another version of the Nuclear Non-Proliferation Treaty. That treaty didn't ever deny the escalation of nuclear weapons. And there is a big possibility that the AI-limitation contracts follow the route of the Nuclear Non-Proliferation Treaty.  The biggest problem with AI development is the new platforms that can run every complicated and effective code. That means the quantum computer-based neural networks can turn themselves more intelligent than humans. The AI has the ultimate ability to learn new things. And if it runs on the quantum-hybrid system that switches its state between binary and quantum states,