Skip to main content

Lentävistä autoista ja niiden toiminnasta eli tekniikka ei ole mikään ongelma vaan se, että ihmiset tarvitsevat lentolupakirjan niiden käyttämiseen


Terrafugia Transitio
(https://vulcanpost.com/913/flying-cars-now-reality-set-launch-2015/)

Kuten olemme varmaan kaikki tienneet, niin aina välillä on ollut esillä mahdollisuus valmistaa niin sanottuja lentäviä autoja. Termi “lentävä auto” tarkoittaa siis halvalla valmistettavaa VTOL (Vertical Take Off and Landing) - lentokonetta, joka pystyy sekä liikkumaan maanteitä että lentämään ilmassa. Tekniikka tuollaisen laitteen rakentamiseen on jo oikeastaan olemassa, mutta esteitä on tietenkin tullut siinä, että ihmisten pitää tuollaisella välineellä lentäessään olla lentolupakirja. Kuitenkin lentäviä autoja on kehitetty sekä yksityisten toimijoiden sekä valtiollisten organisaatioiden toimesta, ja yksi vaihtoehto tietenkin olisi se, että tuo väline lentäessään turvautuisi autopilottiin, eli se lentäisi esimerkiksi jossain tietojenkäsittelykeskuksessa sijaitsevan keskustietokoneen valvonnassa, niin että sen oma lentotietokone kommunikoisi 4G-dataverkon avulla tuon etätietokoneen kanssa, ja noiden laitteiden lentäminen ilmassa tapahtuisi pelkästään autopilotin avulla.


Kun puhutaan tuosta Googlen ideoimasta robottiautosta, niin robottilentokoneen rakentaminen on paljon helpompaa kuin robottiauton, ja tuossa lentävässä autossa voisi olla turvalaite, kuten sormenjälkitunnistin joka antaa lennettäessä auton ohjaimet vain niille henkilöille, joilla on tarvittava lentolupa, ja muut sitten käyttäisivat autopilottia, joka kommunikoi automaattisesti datakeskuksen kanssa, jos se tarvitsee lisää laskentatehoa. Tuossa välineessä voisi olla esimerkiksi puhaltimet, joita käytetään polttomoottorin käyttämien generaattorien kautta, ja noilla lentävillä autoilla voidaan lentää todella nopeasti verrattuna esimerkiksi perinteisiin helikoptereihin. Mutta noiden välineiden ongelma on tietenkin se, että ihmiset eivät niitä välttämättä osaa käyttää. Kuitenkin noiden lentävien autojen eli huokeiden VTOL-koneiden sekä autojen yhdistelmiin sekä niiden kokeiluun sijoitetaan vuosittain erittäin paljon rahaa, koska niillä on erittäin suuri kapasiteetti, kun ajatellaan esimerkiksi vaikeakulkuisille seuduille matkustamista.

Cellcar G400
(http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/2007/12/page/141)


Esimerkiksi jossain tulva-alueilla on lentäminen ainoa tapa saada varusteita tuhoalueille, mutta muuten helikopterien ääni sitten peittää esimerkiksi avunhuudot, ja muutenkin ne häiritsevät maassa tapahtuvaa toimintaa. Tuon takia noiden lentolaitteiden olisi hyvä pystyä myös liikkumaan maata pitkin, jotta ne eivät häritsisi niin paljon muuta toimintaa. Vaikka aina välillä näiden huokeiden VTOL-koneiden kehittämisen sanotaan loppuvan, niin niitä kuitenkin kehitetään monien toimijoiden toimesta. Kyseiset välineet varmasti kiinnostavat myös erikoisjoukkoja, joiden toiminta perustuu huomaamattomuuteen, sekä nopeisiin ja tappaviin iskuihin.

Puhaltimilla varustettu ehkä auto muistuttava lentolaite olisi varmasti käyttökelpoinen väline noissa tehtävissä, ja tuollaisia tässä julkaistuissa kuvissa olevia halpoja helikoptereita voidaan helposti muuttaa myös “köyhän miehen” taisteluhelikoptereiksi asentamalla niihin esimerkiksi Stinger tai Dragon-ohjuksia tai konekivääreitä, jolloin niiden teho olisi ehkä melko hyvä. Tuollaiset puhaltimillavarustetut helikopterit voivat saavuttaa jopa 600 kilometrin tuntinopeuden, mutta jos äänistä ei tarvitse mitään piitata, niin esimerkiksi pienet turbiinimoottorit voivat auttaa tuota välinettä saavuttamaan 800 kilometrin tuntinopeuden tai ne voivat olla nopeampiakin, eli mikään ei estä niiitä varutettavan esimerkiksi jälkipolttimilla,jolloin ne voivat lentää yhtä nopeasti kuin suihkuhävittäjä. Toki tuolloin niiden hallitseminen on melko vaikeaa, ja jos lähdetään miettimään niistä lähtevää ääntä, niin LRAD-laite voisi painaa niiden äänijälkeä kapeammaksi, jotta sivulliset eivät kuulisi mitään.

Comments

Popular posts from this blog

The LK-99 could be a fundamental advance even if it cannot reach superconductivity in 400K.

The next step in superconducting research is that LK-99 was not superconducting at room temperature. Or was it? The thing is that there is needed more research about that material. And even if it couldn't reach superconductivity in 400K that doesn't mean that material is not fundamental. And if LK-99 can maintain its superconductivity in 400K that means a fundamental breakthrough in superconducting technology.  The LK-99 can be hype or it can be the real thing. The thing is, anyway, that high-voltage cables and our electric networks are not turning superconducting before next summer. But if we can change the electric network to superconducting by using some reasonable material. That thing can be the next step in the environment. Superconductors decrease the need to produce electricity. But today cooling systems that need lots of energy are the thing that turn superconductors that need low temperatures non-practical for everyday use.  When the project begins there is lots of ent

Black holes, the speed of light, and gravitational background are things that are connecting the universe.

 Black holes, the speed of light, and gravitational background are things that are connecting the universe.  Black holes and gravitational waves: is black hole's singularity at so high energy level that energy travels in one direction in the form of a gravitational wave.  We normally say that black holes do not send radiation. And we are wrong. Black holes send gravitational waves. Gravitational waves are wave movement or radiation. And that means the black holes are bright gravitational objects.  If we can use water to illustrate the gravitational interaction we can say that gravitational waves push the surface tension out from the gravitational center. Then the other quantum fields push particles or objects into a black hole. The gravitational waves push energy out from the objects. And then the energy or quantum fields behind that object push them into the gravitational center.  The elementary particles are quantum fields or whisk-looking structures. If the gravitational wave is

The CEO of Open AI, Sam Altman said that AI development requires a similar organization as IAEA.

We know that there are many risks in AI development. And there must be something that puts people realize that these kinds of things are not jokes. The problem is how to take control of the AI development. If we think about international contracts regarding AI development. We must realize that there is a possibility that the contract that should limit AI development turns into another version of the Nuclear Non-Proliferation Treaty. That treaty didn't ever deny the escalation of nuclear weapons. And there is a big possibility that the AI-limitation contracts follow the route of the Nuclear Non-Proliferation Treaty.  The biggest problem with AI development is the new platforms that can run every complicated and effective code. That means the quantum computer-based neural networks can turn themselves more intelligent than humans. The AI has the ultimate ability to learn new things. And if it runs on the quantum-hybrid system that switches its state between binary and quantum states,