Kuvituskuvaa Kuva I |
1. Pearl Harbourin tuho sekä prikaatinkenraali Mitchellin raportti vuodelta 1924
Kaikki me jotka olemme lukeneet esimerkiksi aaveista sekä kummituksista, olemme kuulleet esimerkiksi siitä, kuinka Japanin asevoimien vuonna 1941 oli ennustettu erään yhdysvaltalaisen kenraalin laatimassa raportissa vuodelta 1924, sekä siitä että Titanicin uppoaminen oli ennustettu vuosikymmeniä ennen tuota onnettomuutta. Samoin esimerkiksi Hitlerin valtaannousu oli ennustettu melko tarkasti Nostradamuksen kirjoituksissa, joten kaikki varmasti pitävät minua nyt jotenkin auringonpistoksen saaneena henkilönä. Kuitenkin voidaan sanoa, että esimerkiksi jo vuonna 1924 prikaatinkenraali Billy Mitchell (1879-1936) aavisti sen, että Pearl Harbouria vastaan tullaan hyökkäämään, mutta sitä että mainitsiko hän tuolloin vuonna 1924 sen, että Japani ehkä tulisi käyttämään torpedolentokoneita hyökkäysessä on jäänyt hiukan epäselväksi, mutta mukaan hän joutui tuon asian takia sotaoikeuteen vastustettuaan esimiehiään. Saattaa olla niin, että USA:ssa pelättiin Japanin reaktiota tuohon raporttiin, koska silloin Japani oli USA:n liittolainen.
Myöhemmin kuitenkin on ollut yleisesti esillä' sellainen versio, että Billy Mitchell puhui nimenomaan torpedolentokoneista, kun hän esitti tuon kuuluisan ennakoinnin Pearl Harbousin hyökkäyksestä Kuitenkin tuolloin vuonna 1924 laivaston lentoase oli sen verran kehittymätön, että saattoi olla niin, että kukaan ei uskonut, että lentokone jo vajaa 20 vuoden kuluttua kuljettaisi torpedoita. Eli siitä kiistellään että puhuiko Mitchell aikoinaan torpedolentokoneista vai torpedojen avulla tehtävästä hyökkäyksestä yleensä, jolloin tietenkin USA:n merivoimien johto ajatteli sitä, että tuo isku tapahtuisi torpedoveneiden avulla. Mutta Pearl Harbouria vastaan tehty yllätyshyökkäys on myöhemmin inspiroinut esimerkiksi israelin sotilasjohtoa, sen iskiessä arabimaita vastaan vuoden 1967 "Kuuden päivän sodassa" tehden ennalta varoittamatta vastaavan iskun, kuin mitä tuo Japanin teko oli arabimaiden lentotukikohtiin tuhoten nissä olevat varusteet, sekä saaden aikaan sen, että arabiarmeija jäi ilman ilmatukea, mikä aiheutti sitten niiden tuhon.
Priukaatinkenraali William Lendrum "Billy" Mitchell 1879-1936 kuva II |
Toki Mitchellin sotilasarvo prikaatinkenralina saattoi olla syy siihen, että häntä ei kuunneltu esimiesten taholta. Kuitenkin joidenkin teorioiden mukaan prikaatinkenraali Mitchell murhattiin, koska hän menehtyi verraten nuorella iällä, osallistuttuaan tuota ennen komentajan asemassa ilma-aseen käyttökokeisiin laivastoa vastaan. Kuolinsyy oli kyllä influenssa, mutta tietenkin tällaisissa asioissa on aina varaa esittää hiukan teorioita, ja joidenkin mielestä influenssavirus oli ruiskutettu Mitchelliin, joka sai näin hengenvaaralisen infektion, ja miten hänellä voi olla muuten huono sydän, jos hän armeijassa tai ilmavoimissa palveli.
2. Titanicin tuhon ennustaminen
Osa R.M.S Titanicin rakennepiirustuksista Huomaa kaksoisrungon puuttuminen Kuva II |
Kun puhutaan siitä, että Titanicin tuho oli ennustettu myös aikaisemmin, niin tietenkin saattaa olla niin, että kyseessä on pelkkä sattuma, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa, mutta toisaalta, jos kyseessä olisi salaliitto, niin silloin operaation suunnittelija varmasti olisi jotain lähdemateriaalia käyttänyt tuota suunnitelmaa tehdessään. Mutta toki tämä on vain spekulaatiota, mutta voidaan sanoa niin, että ehkä Titanicin suunnittelijat kehittelivät tuon "uppoamattoman laivan" runkokonseptin, eli moniosoastoisen rungon kyseisen kirjan perusteella. Kuvasta kaksi (kuva II) voitte nähdä, että aluksesta puuttuu kaksoisrunko, joka olisi ehkä sen pelastanut, mikäli se törmäsi jäävuoreen. .
Se mikä Titanicin upotti, on kaksoisrungon puuttuminen, jolloin joku esine tai muu ulkoinen seikka löivät hiukan laipiota sisään, ja sitten vesi pääsi alakannelle, ja kun alus liikkui eteenpäin täydellä nopeudella, niin vedenpaine murskasi etummaisen välilaipion eli väliseinän, ja sitten alkoi ketjureaktio, mikä johti aluksen tuhoon. Se mikä reiän aiheutti on jäänyt toki mysteeriksi, eli aluksi vain muutama levy on painunut hiukan sisään, ja sitten vedenpaine on painanut tuota laivan keulaan tullutta reikää suuremmaksi. Eli kun alus liikkuu eteenpäin reikä keulassaan, niin sen keula ikään kuin imee vettä sisäänsä, jolloin vesi painaa paljon suuremmalla voimalla laipiota vasten, kuin tapauksessa, missä reikä on tullut aluksen kylkeen, ja tämän takia esimerkiksi suoraan keulapiikkin tullut torpedo-osuma on paljon vaarallisempi kuin kylkeen tullut osuma.
Kuva III |
Tai ainakin se on mysteeri, miten tuo alus voisi osua keskellä valtamerta olevaan jäävuoreen, jota ei ehkä pitänyt olla olemassakaan. Ellei sitten jäävuoren alkuperä ole jostain sotalaivan kylmälaitteistosta vuotaneesta jääkylmän freonin aiheuttamasta veden jäätymisestä. Joidenkin teoreetikkojen mukaan tuolloin vuonna 1912 jonkun maan eli britannian, saksan tai ranskan laivasto kokeili mahdollisuutta valmistaa jäästä kuivia telakoita omille sukellusveneilleen, eli teoriassa tuo väline olisi ollut sellainen, että keskelle valtamerta tehdään jäävuori tai jäälautta jäähdyttämällä vettä nesteytetyn ilman avulla, ja sitten tuon jäävuoren tai lautan päälle vedetään huoltoa vaativa sukellusvene. Nykyään on suunniteltu samalla periaatteella toimivia lentokoneiden hätälaskeutumispaikkoja sekä muita operatiivisia kiitoratoja, joita tehdään yksinkertaisesti jäähdyttämällä merivedestä valtavia jäälauttoja, joiden päälle jopa strategiset pommikoneet voivat laskeutua tankkaamaan sekä täydentämään asevarastojaan.
Linkki aiheesta kertoavaan videoon: https://youtu.be/Mnu8TjdOymc
Mitchelin elämäkerta Wikipediassa: https://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Mitchell
pseudotiedetta.blogspot.fi
elainasiaa.blogspot.fi
Comments
Post a Comment